vineri, 14 august 2015

Iubire dincolo de timp - Tamara Ireland Stone


Nume: Iubire dincolo de timp
Nume engleză: Time between us
Autor: Tamara Ireland Stone
Număr de pagini: 400
Editura: LEDA

Iubire dincolo de timp este o carte despre călătorii în timp, despre iubire, despre devotament şi destin. Este o carte care ne arată ce înseamnă aşteptarea, dar şi ce poate face iubirea pentru doi oameni.
Povestea a doi adolescenţi începe într-o dimineată pe o pistă de alergare. Anna Greene  este o atletă, care adoră efectiv sportul. Alergatul este pasiunea ei, modul ei de a se deconecta şi de a-şi începe ziua. În timpul antrenamentului ei, se întâlneşte cu  un tânăr misterios, care dispare foarte repede de pe pistă, nelăsându-i ocazia de a face cunoştinţă. A doua zi, la liceu apare un coleg nou, Bennett Cooper, un tânăr frumos, însă cu o alură enigmatică. Ca şi primă impresie, pare o personă intangibilă, ce doreşte să păstreze distanţa faţă de oricine şi de orice. Desigur, acest lucru nu prea îi reuşeştă, căci prietena Annei, Emma, are alte planuri, ce presupune să aibă o discuţie cu Bennet şi să afle dacă el este băiatul pe care l-a văzut Anna. Deşi Emma încearcă să afle adevărul, Bennet nu ştie despre ce e vorba, negând vehement.
Tocmai când Anna crede că i s-a părut şi că totul s-a terminat între ei, deşi practic nu începuse nimic, află că Bennet este colegul ei de clasă la cursul de spaniolă,destinul  obligând-o parcă să îl vadă din ce în ce mai des. Deşi doar se previsesc, iar o dată interacţionează datorită unor teme, misterul care îl înconjoară pe Bennet parcă se amplifică, mai ales atunci când întâmplător, îl vede în parc, aproape de o bancă, clătinându-se.  Explicaţia oferită de acesta este că are adesea migrene, o explicaţie greu de crezut, însă Anna ştie că nu e momentul să pună întrebări ci să acţioneze, astfel îl lasă pentru un moment singur fugind să ia un pahar cu apă. Îi spune să o aştepte, fugind prin frig, pentru a-l ajuta.
Problema cea mare nu este că l-a lăsat singur pentru un moment, ci problema este că atunci când tânăra se întoarcu cu apa, Bennet era dispărut deja. Deşi asta nu pare o problema prea mare, Anna nu reuşeşte să dea o săptămână de el, astfel hotărăşte să mergă la el acasă, doar că acesta o alungă efectiv, îi cere să plece, deşi Anna dorea doar să vadă că este bine.
Desigur, nu mi-a plăcut deloc această atitudine a lui, dorindu-mi ca solicitudinea Annei să fie răsplătită,însă l-am înţeles într-un final. Când are loc un jaf la magazinul în care lucrează Anna, Bennet este constrâns să o salveze, modelând timpul, dându-l în urmă, astfel fiind obligat să îi arate Annei micul lui secret.
Anna a reacţionat foarte bine pentru ceea ce tocmai el îi mărturiseşte. Ba chiar trebuie să recunosc, că nu mă aşteptam să aibă o reacţie atât de entutziastă. Desigur, abia după aflare adevărului putem să vorbim de o frumoasă poveste de iubire ce implică călătorii în timp în locuri exotice, în locuri superbe precum Ko Tao, Thalinda, sau frumosul sătuc Vernazza din Italia. 


Locuri superbe, oameni frumoşi, sentimente sincere şi timp.Pe scurt,  "Iubire dincolo de timp".Exact asta am simţit altături de ei în aceste aventuri, în aceste întâlniri impresionante.
Momentele frumoase sunt cele mai delicioase, dar ca şi în viaţă, ceea ce e frumos, nu durează etern, aşa că Emma, împreună cu prietenul ei, Justin, au un accident de maşină, astfel Anna îl roagă pe Bennet să modeleze timpul. Accesta nu este de acord, înţelegând consecinţele pe care le implică schimbarea cursului evenimentelor, astfel refuză. Deşi se ceartă aprig pe această temă, într-un final acceptă, însă întrebarea este ce aduce după ea această decizie şi ce schimbare a eventimentelor produce?Oare Bennet va reuşi să revină după ce rămâne blocat în prezentul lui, 2012, deşi el se vedea cu Anna în trecut, 1995? Oare va putea învinge timpul, deşi o Anna din viitor îi lăsase o scrisoare ambiguă prin care îl roagă să îi lase de ales şi să îi spună să nu îl aştepte. Oare Emma va rămâne aceeaşi persoană sau Anna va reuşi să facă alegerea care trebuie pentru a învinge destinul?
Întrebări întrebătoare, interesante şi care trebuiesc aflate, însă acest lucru îl puteţi face doar citind această carte pe care v-o recomand din suflet. Vă mărturisesc că am citit-o plajă, am citit-o alături de ceva delicios de băut şi m-am delectat cu puritatea cărţii, cu frumuseţea sentimentelor şi a poveştii de iubire dintre ei, cu atitudinea Annei şi cu dorinţa ei de a explora şi de a vizita.


Citate
“Nu cred că mă pot întoarce la o viaţă fără tine”.

“-Spun că…. sunt îndrăgostit de tine. Şi….mă gândeam… ce-ar fi dacă n-aş mai pleca deloc?”

“Dragă Bennet,
Visez de când mă ştiu să văd ce există dincolo de lumea pe care o cunosc dintotdeauna. Lumea mea normală, sigură. Iar acum iată-mă, într-un sătuc de pescari, atât de departe de casă – atât de departe de “normalitate”. Indiferent cât de uimitor ar fi acest lucru, sunt sigură de asta: nimic nu ar conta dacă nu ai fi acum alături de mine. Mă poţi duce oriunde. Sau niciunde. Indiferent unde te-ai afla în lumea asta mare, acolo îmi doresc să fiu şi eu.
Cu toată dragostea,
Anna”
Sinopsis
„Tamara Ireland Stone ţese, cu o inegalabilă măiestrie, firele unei iubiri în calea căreia nici măcar timpul nu se poate pune. Anna Greene şi Bennett Cooper sunt doi tineri obişnuiţi, pasionaţi de muzică şi de mişcarea în aer liber. Ei îi place să alerge, lui, să facă alpinism. Aşadar, nu e deloc de mirare că se îndrăgostesc nebuneşte unul de celălalt. Cu o singură menţiune: Anna trăieşte în Evanston în 1995, iar Bennett în San Francisco, dar în anul… 2012.
Bennett deţine însă un talent aproape de neconceput: poate călatori în timp şi spaţiu după cum doreşte, iar intrarea lui în viaţa Annei îi deschide acesteia orizonturi nebănuite, lumi pline de oportunităţi şi aventuri.

О poveste de dragoste unică, extraordinar de frumos scrisa...“ - Melissa Marr, autoarea seriei TheWicked Lovely

2 comentarii:

  1. Cred că asta-i o serie, nu? Coperta-mi amintește de vară, de mare, de soare, ceea ce însemană că mă face să intru în depresie! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că a mai apărut acum continuarea, chiar voiam să mi-o comand acum câteva zile. E frumoasă cartea, merită! Nu e depresivă, e faină cartea Andrei :)))

    RăspundețiȘtergere