sâmbătă, 9 mai 2015

Divergent, vol I - Veronica Roth


Titlu: Divergent, vol I
Autor: Veronica Roth
Editura: Leda
Număr de pagini: 448


Încep prin a vă spune că îmi pare rău că mi-a luat atâta timp până să ajung să citesc această carte. Încă nici eu nu ştiu de ce, însă pur şi simplu am crezut că nu e stilul meu, ceea ce nu a fost deloc adevărat. Chiar m-a prins cartea atât de mult, încat în doua zile am terminat toate volumele. Trebuie să recunosc că sunt o împătimită a cărţilor de dragoste, iar dacă ele mai au şi acţiune, este exact ca un pahar de apă într-un deşert, pentru mine.
Cartea mi s-a părut cu adevărat inspirată din realitate. Sincer, poate că doar eu m-am gândit puţin la regimul comunist, însă şi aşa mi-a plăcut.
Această poveste mi s-a părut că prezintă atâtea tipologii umane, atât de bine conturate, atâtea lumini şi umbre, atâta simţ estetic, pentru că atunci când trebuie să faci un exponent, trebuie să ai ochi de artist. De  asemenea, am văzut lupta  pentru putere, pentru supravieţuire care te transformă, care te face să uiţi de tine.
Tris mi-a plăcut. Am o afinitate faţă de fetele care vor să îşi dovedească că pot, care sunt puternice şi care sunt luptătoare. Mi-a plăcut schimbarea ei, modul de a vedea viaţa, mi-a plăcut că a încercat să fie mai bună, să facă progrese.
Pot să vă spun cu mâna pe inimă, că deşi am fost alături de ea prin toate peripeţiile, cred că şi eu aş alege neînfricaţii. Poate că mi-ar fi greu să aleg, având în vedere ca pentru mine toate sunt calităţi, un "must-have" al fiecărui om, al fiecărei personalităţi, însă sunt sigură că partea din mine însetată de adrenalină, ar alege fără să clipească.
Aş fi cu adevărat curioasă să ştiu ce aţi alege voi dacă aţi fi avut această posibilitate.

Şi desigur, să nu cumva să uiăm de citate:

“ Nu înălţimea e cea care mă sperie: înălţimea mă face să mă simt vie, energică, cu toate organele şi vasele de sânge şi muşchii din corp acordate la aceeaşi gamă. Deodată, îmi dau seama care e problema. El e. Ceva din el mă face să mă simt pe parcă aş fi pe cale să cad. Sau să mă transform într-un lichid. Sau să iau foc.”

„Pentru o clipă, ochii lui negri pătrund într-ai mei, și el tace. Apoi, îmi mângâie fața și se apleacă mai aproape, atingându-mi buzele cu ale lui. Râul vuiește, și-i simt stropii pe pe glezne. El zâmbește și-și apasă buzele pe ale mele.”

“ - Nimeni nu-i perfect, şoptesc eu. Nu aşa merge. Dispare un rău şi un altul vine să-i ia locul. “


Să vedem ce descriere are cartea aceasta minunată:

O singură alegere îţi hotărăşte prietenii.
O singură alegere îţi defineşte idealurile.
O singură alegere îţi determină credinţa pentru totdeauna.
O singură alegere te poate transforma radical.
Într-un Chicago distopic, oraşul în care trăieşte Beatrice Prior, societatea este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). În fiecare an, într-o zi anume, tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii. În ceea ce o priveşte pe Beatrice, ea trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însaşi.
În timpul iniţierii care urmează, marcată de o puternica rivalitate, Beatrice îţi ia un alt nume, Tris, şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Şi, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, amenintând să destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.
Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, trădări sfâşietoare, consecinţe uimitoare şi o neaşteptată poveste de dragoste.

6 comentarii:

  1. Am toate 3 volumele din serie, dar nu m-am apucat de niciunul. Nu știu, cred că din cauza faptului că am văzut filmele și, na. Știu, există diferențe între filme și carte, dar această carte este o distopie, deci... Oricum, am să le citesc doar de dragul lui Jeanine. :)) Îmi place că, în film, e jucată de Kate Winslet - actrița mea preferată. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer, cărţile sunt diferite de film. Mie personal mi-a luat foarte mult să mă apuc de ele căci mi se părea ca nu sunt pe gustul meu, însă chiar au fost mai mult decât atât. Desigur că am evitat să văd filmele până am citit, dar nu am regretat niciun moment. Poate o să îţi faci si tu curaj sa te apuci de ele. :-*

    RăspundețiȘtergere
  3. :)) Acum am și volumul patru, ”Four”, bine, care nu se leagă de restul, dar nici acum nu am reușit să le citesc. Oh! :)) Dar am să reușesc eu cândva, clar. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am citit numai primul volum si nu mi-a placut chiar atat de mult. La cata reclama i se facuse, ma asteptam sa fie mai faina. N-am continuat cu volumul doi, pentru ca am gasit carti mult mai frumoase de citit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le-am citit recent. Sincer, iniţial şi eu am crezut că nu e pe gustul meu, aşa că am citit-o când erau toate trei volumele apărute de ceva vreme, ceea ce înseamnă ceva timp la noi. Oricum, gusturile nu se discută.

      Ștergere
  5. Ai dreptate, societatea în care trăiesc seamănă cu comunismul aşa cum este el conturat la nivel ideologic, dar nu cred că seamănă cu modul în care comunismul a existat ca societate.

    RăspundețiȘtergere