sâmbătă, 16 mai 2015

Hopeless. Fără speranţă - Colleen Hoover


Nume: Hopeless. Fără săperanţă
Autor: Colleen Hoover 
Editură: Epica
Număr de pagini: 386

Astăzi vreau să vă spun despre o carte, care mi-a tot fost recomandată şi pe care în sfârşit am ajuns să o citesc. Este vorba de Colleen Hoover – Fără speranţă. O carte minunată, care m-a surprins. Nu mă aşteptam la acea întorsătură de situaţie, nu mă aşteptam ca scumpa noastra Linde Sky Davis să treacă de fapt prin atâtea peripeţii până să ajungă o adolescentă. Am descoperit în această carte ce înseamnă sacrificiul pe care eşti capabil să-l faci pentru familie, pentru persoanele iubite, dar şi puterea adevărului, ce este capabil să schimbe vieţi.
De asemenea, iubirea dintre Sky si Dean Holder este cu o iubire adevărată, desăvârşita. Să iubeşti un om atât de mult timp fără să primeşti nimic, să ai amintirea ei întipărită atât de bine în memorie este ceva ce este greu de exprimat în cuvinte.
Cei doi dau dovadă de mult curaj şi multă întelegere când sunt puşi în situaţia de se reîntâlni cu trecutul care îi urmăreşte pe amândoi. Se apără, se protejează şi te fac să înţelegi că trecutul este doar trecut, că trebuie să îl îmbraţişezi, că trebuie să o accepţi pe vechea „tu”, dar că el nu mai are putere asupra prezentului tău.
Am rămas profund impresionată de incapacitatea ei de a simţi, de parcă era o păpusă fără sentimente. Pur şi simplu mă gândeam câte adolescente or fi trecut prin această stare de a se închide pe ele în ele, însă totul până la Holder. Pur şi simplu, fiecare om are partea lui bună în univers, sufletul lui, însă uneori el este mai aproape decât crezi tu. Uneori la câteva ore distanţă, alteori la câteva străzi, însă tot ce ai nevoie este de puţin noroc, locul potrivit, momentul potrivit şi o intervenţie a destinului, iar viaţa ta se va schimba pentru totdeauna.
A fost o lectură foarte sensibilă, emoţionantă, presărată cu zâmbete, lacrimi şi dorinţe. Este greu de descris în cuvinte, de aceea v-o recomand cu drag.

Câteva citate semnificative:


"-Ştii că uneori tati al tău te face să plângi… Vrei să-mi promiţi că, atunci când o să te facă el să fii tristă, tu o să te gândeşti la cer?
-Dar de ce?
-De-aia.
Îşi întoarce din nou faţa spre stele.
-Pentru că totdeauna cerul e frumos. Chiar şi când e întunecat sau ploios, sau noros, tot e frumos de privit. E preferatul meu, fiincă ştiu că dacă vreodată o să mă simt rătăcit, sau singur, sau speriat, nu trebuie decât să privesc în sus, iar el o sa fie acolo , orice ar fi…şi ştiu că totdeauna o să fie frumos."


"Asta pentru că niciuna dintre alegeri n-ar fi cea potrivită, îmi spune. Câteodată, trebuie să alegi dintr-o serie de variante nepotrivite, fără să ai vreuna potrivită. Trebuie doar s-o alegi pe cea pe care ţi se pare cel mai puţin nepotrivită."


"Uite-aşa, riposteză el, privindu-mă semnificativ. Tu deja mă iubeai dinainte să mă vezi în ziua aia în magazin. Doar pentru că ţi-ai blocat amintirile despre mine, în mintea ta, nu înseamnă că ţi-ai fi blocat şi amintirile legate."


Şi să nu uiăm de descrierea cărţii:

Sky, elevă  în ultimul an de liceu, îl cunoaşte pe Dean Holder, un tip cu o reputaţie îndoielnică, rivalizând cu a ei înăaşi. Încă de la prima lor întâlnire, acesta o îngrozeşte şi, în acelaşi timp, o captivează. Ceva inexplicabil legat de el îi declanşează amintiri din adâncurile trecutului ei tulbure, dintr-o perioadă aproape ştearsă din memoria ei. Deşi Sky e hotărâtă să se ţină la distanţă de el, insistenţele lui neabătute şi zâmbetul enigmatic îi doboară barierele protectoare, iar legătura dintre ei creşte în intensitate. Însă misteriosul Holder ascunde, la rândul lui destule secrete, iar de îndată ce acestea sunt dezvăluite, Sky cunoaşte o transformare ireversibilă, iar capacitatea ei de a avea încredere în semeni poate deveni o pierdere colaterală provocată de adevăr.
Numai înfruntând cu mult curaj dezvaluirile crude, Sky şi Holder pot spera să-şi vindece rănile sufleteşti şi să găsească o cale de a trăi şi de a iubi pe deplin. Fără speranţă este un roman care vă va tăia respiraţia, captivându-vă şi amintindu-vă de prima voastră iubire


2 comentarii:

  1. felicitari alecsandra pentru prezentare,se vede ca ti-a placut,e ceva mai diferita de slam ,dar mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos. Chiar mi-a plăcut foarte mult cartea. Este într-adevăr diferită de Slam, dar autoarea are un stil captivant. Vă îmbrăţișez:-*

      Ștergere